Pomysł na przekształcenie materiałów promocyjnych pojawił się w 2018 r. i rozpoczął od zebrania nieaktualnych banerów w celu przekazania ich firmie zewnętrznej do upcyklingu (ponownego wykorzystania produktu po przeróbce i nadania mu nowej funkcji).
Dzięki zbiórce przeprowadzonej na Uczelni w maju i czerwcu 2018 r. udało się pozyskać materiał reklamowy potrzebny do uszycia 50 funkcjonalnych toreb. W przypadku każdej inicjatywy tworzony jest tylko jeden tematyczny wielkoformatowy nośnik, dlatego powstałe z niego egzemplarze mają oryginalny i niepowtarzalny wzór, a dzięki zachowaniu właściwości banerów są wytrzymałe i nieprzemakalne.
W lipcu 2019 r. odbyła się kontynuacja projektu #UEK #WearFair. Tym razem zbiórka niepotrzebnych banerów pozwoliła na uszycie aż 60 ekologicznych toreb, co łącznie podczas dwóch edycji daje liczbę już 110 stworzonych egzemplarzy. Akcja Zespołu Promocji została nagrodzona w edycji konkursu proMYK, organizowanego przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. Stowarzyszenie to zrzesza 67 polskich szkół wyższych.
Nagrody we wspomnianym konkursie przyznawane są laureatom za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego w dwóch kategoriach: Promocja Uczelni i Nauki oraz Nowe Media. Zdaniem kapituły konkursu inicjatywa #UEK #WearFair przyczyniła się do wzrostu świadomości na temat możliwości ponownego przekształcania materiałów promocyjnych na pełnowartościowe produkty o odmiennym przeznaczeniu niż pierwotnie. Prezentowanie idei upcyklingu wśród społeczności akademickiej zwraca bowiem uwagę na kwestie środowiskowe.
Archiwum
Ostatnie aktualności